Bendik Giske kjem frå Oslo. Det er her han har basen sin, men han har òg i løpet av dei ti siste åra etablert ein base i Berlin i tillegg.
– Eg trur mitt prosjekt var avhengig av eit miljø som eg ikkje fant heilt her i Oslo.
Kva type miljø følte du at du var avhengig av?
– Det er jo eit definisjonsspørsmål, men eg kan seie at det er eit internasjonalt eksperimentelt miljø, som arbeider med idear som handlar om sosiale spørsmål som resonnerer veldig med meg. Og eg seier ikkje at det ikkje eksisterer i Oslo, eg prøver ikkje å disse Oslo – det er berre at miljøet og fagfeltet er større andre stader.
Han fortel at han fann ein heilt annan resonans for musikken han lagar, som er innanfor feltet «experimental electronic music», i Berlin enn i Oslo. Likevel legg han til at trass i at han legg bak seg eit heftig turné-år no, med mange konsertar, så er det berre éin eller to av dei som har vore i Tyskland.
– Så eg opererer liksom internasjonalt – ikkje Tyskland-spesifikt.
Tidlegare i år vart Giske kåra til årets artist under Tysklands nasjonale jazzpris – ganske enkelt kalla German Jazz Prize.
– Eg har blitt litt involvert i tysk kulturpolitikk gjennom det.
I takketala si, nytta han nemleg høvet til å kommentere på det som foregår på Gazastripen. Han innleia med at musikk, og spesielt jazz, ikkje spring ut frå eit vakuum – og avslutta med å appellere, «befri gislene, befri Gaza».
– Dette var jo ein jazzpris, og jazz kom ut av ei historie om liding og sosial oppvakning i USA. Det kjem ut av ein civil rights movement, der det er ein opposisjon til det etablerte. Det er fullt av sosiale kampar, som er årsaken til at jazz eksisterer i det heile teke.
– Når kvite tyskarar står og feirar sin eigen jazzpris samstundes som noko så kontroversielt som eit blodbad foregår i Midtausten, og det er ein invasjon av Ukraina – kvifor blir ikkje noko av det nemnt her?