De to musikkstudentene har et tilsynelatende ubekymret forhold til fremtiden. Einarsson tror det fortsatt vil være mulig å la prosjektet stå for en del av inntekten deres, også etter kulturlivets mest digitale år noen sinne, er over.
Det kommer an på hvor de vil med karrierene sine etter å ha fullført bacheloren, er de enige om.
Har dere noen tips til andre musikere som er fortvilet og arbeidsløse nå?
Fagelund er rask til å anbefale Andreas Sønnings kurs om konsertproduksjon, og Erlend Hovlands Performance Studies, som fag på Musikkhøgskolen.
– Erlend formidler at det finnes noe større enn bare orkestermusikeren. Det er akkurat det vi driver med. Det gjelder jo alle som driver med kunst, at det handler om å utvikle et bra produkt gjennom kunnskap og utvikling av den kunnskapen.
Man selger seg selv og sitt virke uansett om man er frilansmusiker eller har fast jobb, påpeker Einarsson – og legger til at han ikke er spesielt komfortabel med det.
– Derfor må produktet ditt være det du elsker. Ellers kommer du aldri til å ha energien til å selge deg selv og leve av det.
Fagelund skyter ivrig inn med sin side av saken.
– Men også å prøve ut ting. Gå utenfor komfortsonen, utenfor normalen. Våg å være innovativ.